Субота, 15.12.2018, 00:40
Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму
    Головна Структура Реєстрація Вхід Вихід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Друзі сайту
НУШ
СТЕМ-Освіта
МОН України
ХОІППО
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Хмельницької ОДА
Обласні/Електронні олімпіади
ХОЦНТТУМ
Вчитель-новатор
"Партнерство в навчанні"
Intel "Навчання для майбутнього"
УЦОЯО
ВРЦОЯО
РМЦ I*EARN-Україна
Діти України
Мережа УРАН
Сайт технічної підтримки УРАН у Хмельницькій області

Сайт Міністерства освіти і науки молоді і спорту України
Сайт Педагогічна преса
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Дошкілля Шепетівського району

Вас вітає Дошкілля Шепетівського району

 

«Все найкраще дітям, не на словах,

                                                                     а в конкретних справах усіх».

 

 

 Мета роботи закладів дошкільної освіти – забезпечення всебічного розвитку  кожної дитини відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних і фізичних особливостей, культурних потреб та створення сприятливих умов для повноцінної дитячої життєдіяльності.

Забезпечуючи умови щодо створення належних умов для здійснення освіти, розвитку і виховання дітей дошкільного віку, найважливіше, щоб у кожному « Храмі дитинства» було затишно,  комфортно і казково.

До послуг наймолодших громадян  Шепетівського краю затишні спальні,  ігрові кімнати, студії зображувальної діяльності, спортивні, музичні зали, спортивні та ігрові майданчики.

         У закладах дошкільної освіти району педагогячниі колективи працюють над різнобічним розвитком дошкільників на основі виявлення їх задатків і здібностей, врахування інтересів і потреб малюків, над створенням розвивального середовища, формуванням у дітей свідомого ставлення до власного здоров'я, вміння дбати про себе та своїх близьких.

У навчально-виховному процесі впроваджуються гуманістичні ідеї В.Сухомлинського, С.Русової, методики раннього навчання дітей читанню, освітні курси ейдетики, логіки, християнської етики, дослідно-експерементальної діяльності дітей.

Кожен дошкільний заклад працює творчо. І кожен з них неповторний, цікавий, загадковий і в кожному педагогічному колективі свої пріоритети, свої пошуки, своя новизна. Але у всіх одне єдине кредо « Діти + батьки + дошкільний заклад = радість, здоров'я, комфорт».

 
 
  
 

 

 
 
  

 

 

Інноваційна технологія ДНЗ
Інтелектуальний розвиток дитини
Інтелектуальний розвиток дітей із залученням природного оточення
("Школа під блакитним небом") за методикою В. О. Сухомлинського
Судилківський днз
Ейдетика та впровадження її у робо­ту з дітьми Мокіївський днз
Технологія розв'язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) Ленковецький днз
Інтелектуальні ігри за методикою Н.Гавриш Сульжинський днз, Коськівський днз
Розвиток дитячої художньої творчості
Художня праця за методикою В.П.Тименка Михайлюцький днз, Городнявський днз
Паперопластика Чотирбоцький днз, Хутірська дошкільна група
Робота із солоним тістом Городищенський днз, Хролинська днз
Ниткографія, плямографія, воскографія, крапкографія, кляксографія,
штрихова, клейове малювання, ма­лювання "бульбашками", малювання
по мокрому, комбіноване малювання (сіль), малювання пластиліном
Всі днз району
Розвиток зображувальних здібностей. Автор Л.Шульга Плесенський днз, Михайлюцький днз
Фізичний розвитої дитини
Використання форм та методів методики Єфіменка М.М. Грицівський днз
Форми та методи "Хатха-йоги" Грицівський днз
Фізкультурні заняття з елементами психогімнастики Мокіївський днз, Серединецький днз
Система природного оздоровлення П.Іванова Судилківський днз
Інноваційні напрямки роботи в днз
Запровадження передового педагогічного досвіду:
  1. Театралізована діяльність дошкільників. ДНЗ №2 "Сонечко" м. Шепетівка.
  2. Формування екологічної культури дошкільників. ДНЗ № 33 м.Кам.янець-Подільський.
  3. Дидактичні ігри-заняття для дітей раннього віку. ДНЗ № 763 м.Київ.
Ключові проблеми дошкільної освіти району
  1. Оптимізація мережі дошкільних навчальних закладів відповідно до освітніх потреб населення та соціально-демографічної ситуації в районі.
  2. Створення умов для сучасного методичного супроводу варіативних форм здобуття дошкільної освіти.
  3. Підвищення ефективності здоров'язбережувальних заходів та збільшення мережі спеціалізованих здоров'язбережувальних груп.
  4. Впровадження сучасного менеджменту керівника дошкільного закладу.
  5. Розвиток матеріально-технічної бази дошкільних закладів.
Гурткова робота в дошкільних навчальних закладах
Для реалізації природних здібностей, нахилів та інтересів дітей дошкільних закладів району працює 75 гуртків, студій, спортивних секцій.
Гуртки:
  • натуралістичні;
  • іноземної мови;
  • математичні;
  • драматичні;
  • образотворчі;
  • народознавства;
  • фізкультурні;
  • хореографічні;
  • музичні;
  • "Умілі руки".
  
 

В них займаються 580 дітей.

Інноваційні технології та методики у галузі дошкільної освіти

1. Педагогіка М. Монтессорі Суть технології. Створення предметно-просторового середовища, у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки. Діяльність дитини повинна бути вільною та самостійною. Педагог використовує у роботі самонавчальні засоби – матеріали, з якими вихованець працює, наслідуючи педагога, діючи за зразком, а потім самостійно приступає до їхнього виконання. Індивідуалізація розвитку дошкільників реалізується через взаємодію з матеріалами, з урахуванням права вибору дітей, природних потреб та вікових особливостей.

   

2. Діагностична методика Т.О.Піроженко “Мовленнєве зростання дошкільника”. Автор – Піроженко Т.О. Суть технології. Пропоновані параметри мовленнєвого становлення дошкільника представлені з позицій комунікативного підходу до розвитку засобів мовлення. Принциповою позицією цього підходу є твердження про те, що міжособистісна взаємодія – основа взаєморозуміння. Неможливо зрозуміти іншу людину поза особистісних контактів з нею. Мета і результат мовної взаємодії – розуміння – відбувається лише за умови, коли реалізуються міжособистісні відносини між людьми. Комунікативний підхід до діагностики розвитку мовлення розглядає дитину як активного й ініціативного учасника соціальної взаємодії, в якій дошкільник має не лише засвоїти суспільний досвід (мову), але й щоразу самостійно застосовувати засвоєне, робити свій власний вибір адекватних до ситуації засобів спілкування, нарешті, створювати свої власні засоби для реалізації мети взаємодії. Через те, в комплексному підході такою важливою є саме діагностика (і своєчасне формування!) потреб, мотивів спілкування, інтересів, бажань, ціннісних орієнтацій, пов'язаних із людиною. Координати “людина” та “її ставлення до інших” є найважливішими для мовленнєвого становлення дошкільника. Отриманий під час діагностики матеріал дає змогу охарактеризувати форми взаємин між дитиною і дорослим, допомагає визначати комунікативну спрямованість і готовність дитини до комунікації.

3. Технологія фізичного виховання дітей М.М.Єфименка (“Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей”). Автор – Єфименко М.М.

Суть технології. Проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств. Форма фізичної активності дітей – горизонтальний пластичний балет (“пластик-шоу”), що поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства. Його скорочені програми використовують як фізкультурні хвилинки, паузи, а також як розваги і свята. Ігрова взаємодія з дітьми реалізується в рамках ігрової теми як великої тематичної гри (макрогри), що триває протягом одного чи кількох занять. Спільна мета та сюжетна лінія містить кілька міні-ігор, ігор-вправ.

4. Методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям. Автор – Ткаченко Т. Суть технології. За цією методикою для роботи використовується аркуш картону 45х30 см, поділений на шість квадратів (за кількістю характерних ознак предмета або об’єктів чи пір року, про які потрібно розповісти). Дітей навчають знаходити головні, суттєві ознаки предмета, відрізняти їх від другорядних. Навчаючи старших дошкільників складанню описових розповідей, використовують схеми-моделі. Діти вибудовують розповідь з дотриманням послідовності та параметрів, закладених у схемах: колір, форма, величина, матеріал, частини, дії. Використання схем при складанні описових розповідей допомагає дітям засвоїти порівняння предметів не в загальній формі – чим подібні, або чим відрізняються предмети, а диференціювати. порівнюючи предмети за формою, величиною, кольором тощо.

5. Методика використання схем-моделей у лексично-граматичній роботі.
Автор – Крутій К. Суть технології. Розвиток у дітей словесно-логічного мислення, формування у них уміння користуватися основними логічними прийомами і операціями є одним із важливих завдань у процесі навчання старших дошкільників. Пропонується наступна схема ознайомлення дітей із предметами: 1) первинне ознайомлення з предметом і його назвою; 2) дослідження властивостей предметів: колір, відтінки, форма, розмір, звуки, шуми; співвідношення в просторі; вага; властивості поверхні; ритм; рух предмета; назва деталей предмета; 3) групування. Узагальнення і найпростіша класифікація предметів, формування родових і видових понять, наступна класифікація – диференціація родових понять; 40 розвиток елементів логічного мислення шляхом складання моделей, схем, коректурних таблиць разом із дітьми.

6. Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання.
Автор – Шульга Л. Суть технології. Діти зображають навколишнє тільки після емоційних зустрічей з ним у процесі спостереження, розгляду картин, слухання музики, читання, розповідання. Головне завдання організації зображувальної діяльності – виховання естетичних почуттів, а допоміжне – навчання технічним прийомам. Чим більше органів чуття беруть участь у сприйманні навколишнього, тим повнішими будуть уявлення, глибшим – пізнання.

7. Спадщина В.Сухомлинського. Автор – В.Сухомлинський. Суть технології. Основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність. Педагогіка В.Сухомлинського - це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини. Педагог створив таку психолого-педагогічну систему, в якій усе зосереджено навколо дитини-людини, це педагогіка, побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта, виховання й розвиток людини мають передбачати, передусім, утвердження гармонії розуму й серця. Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню в них ціннісного ставлення до природи. Діти вчаться розуміти й любити її, починають дивитися на неї іншими очима, стають активними її захисниками. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи.

8. Розвиваючі ігри Нікітіних. Автори - Борис Павлович і Олена Олексіївна Нікітіни, класики вітчизняної педагогіки та автори ряду розвиваючих ігор для дітей. Суть технології. Методики раннього розвитку дітей, в першу чергу, базуються на відповідних дитячих іграх. За методикою Нікітіних вони повинні включати в себе спільну діяльність дитини і батьків. Вони мають великий потенціал, тому що їх можна підлаштувати під себе, під свій рівень розвитку, під свої інтереси. Кожна «Нікітінська» дитяча гра надає можливість подумати над тим, що до неї додати, як її поліпшити; така варіативність завдань заздалегідь продумана, адже вона спрямовує дитину до творчої роботи. В основному ці ігри мають форму головоломок, направлених на розпізнавання і добудови образів, інакше кажучи, на розвиток логічного і творчого мислення. Кожна гра по методиці Нікітіних є набором завдань, вирішення яких дитина шукає за допомогою кубиків (кубики Нікітіна), квадратів з картону, деталей з конструктора і т.д. Завдання, які ставляться перед дитиною, мають різну форму: у вигляді інструкції, креслення, моделі. Таким чином дитина знайомитися з різними способами передачі інформації. Завдання задаються за принципом від простого до складного і мають дуже широкий діапазон. Розвиваюче навчання за системою Б.Нікітіна Система сім’ї Нікітіних сприяє ранньому розвитку дітей, дає змогу вивчати і розвивати творчі здібності дітей за допомогою гри. Надзвичайно важливою умовою успішного розвитку творчих здібностей є сам характер творчого процесу, котрий потребує максимального напруження сил. Дитині потрібно дати великий простір у виборі діяльності. Починати роботу за даною системою можна тільки тоді, коли вихователі будуть готові навчати дітей за допомогою гри. Необхідно мати роздавальний матеріал для цих ігор, створити достатню навчальну базу. У кожній групі нашого закладу є всі набори ігрового матеріалу з усіх розділів програми. На базі цієї методики розроблені конспекти занять, виготовлено багато дидактичних ігор, якими діти з задоволенням грають, пізнають різне довкілля. А це є запорукою успішного засвоєння навчальних дисциплін у школі, формування здібностей до багатьох видів творчої діяльності, що дуже актуально на сучасному етапі.

9. Педагогіка Амонашвілі. Автор – Ш.Амонашвілі. Суть технології. Система виховання та навчання за Ш.Амонашвілі – це "педагогіка цілісного життя дітей та дорослих", яка будується на началах гуманності й віри в дитину, вихованні творчістю і співпрацею педагогів із дітьми, де в якості педагогів розуміються також батьки. Гуманна педагогіка є педагогікою дисципліни, любов до дитини не може шкодити їй. За Амонашвілі, дітям необхідно пропонувати такі справи, за які вони можуть братися не колись, а зараз же, і перші кроки мають приводити їх до перших успіхів, а не невдач. На думку педагога-новатора, головне у навчанні – це заохочувати дітей до власного пошуку, власного шляху пізнання світу, необхідно вчити їх самостійності, готувати до дорослого життя. В цьому і полягає роль і обов’язок вчителя та вихователя. Моральною основою дитячої кооперації в системі Ш.Амонашвілі є здатність радіти успіхам інших, готовність прийти на допомогу, причому не тільки в межах свого колективу: старші діти допомагають молодшим, беруть над ними шефство. Цікавими методичними новаціями у цій концепції є: -с касування оцінок за навчання у балах;
- недопустимість порівняння дітей між собою („він у нас найрозумніший, беріть із нього приклад”); - навчання одразу на кількох доступних дітям рівнях, наприклад, читання можливе від знайомства з буквами для одних до біглого читання для інших; - співучасть дітей у побудові занять, у складанні завдань, утворенні власного підручника, в плануванні відповідей.

10. Спадщина Софії Русової ("Український дитячий садок”) Автор - Русова С. Суть технології. Вченою обґрунтовано умови гармонійного виховання у ДНЗ: виховання повинно бути індивідуальним, пристосованим до природи дитини, національним, відповідати соціально-культурним вимогам часу, вільним, незалежним від тих чи інших урядових вимог, вибудовуватись на ґрунті громадської організації. Принципами побудови українського ДНЗ повинні бути: гуманізм, демократизм, науковість, національний дух. Їх реалізація забезпечуватиме етнізацію особистості, входження дитини у духовний світ і традиційне життя українського народу, плекання національної та загальнолюдської культури.

11. Вальдорфська педагогіка ("Вальдорфський дитячий садок”) Автор – Штайнер Р. Суть технології. Стрижнем педагогіки є принципи індивідуального підходу, свободи у вихованні, питання режиму дня й ритму року. Вальдорфська школа функціонує на засадах самоуправління, що характеризується відсутністю вертикальної структури влади, підпорядкування. Основним завданням ДНЗ є догляд за органами чуття дитини. Цьому сприяє обладнання й організація роботи дошкільного навчального закладу, який функціонує як велика сім'я. Ігри й заняття постійно чергуються, створюючи сприятливі для дитини ритми самостійних та організованих занять. Дитина вчиться відкривати існування власного внутрішнього світу, центром якого є сім'я – батьки й дитина.

12. Система освіти "Довкілля” Автор – Ільченко В. Суть технології. Система освіти "Довкілля” формує цілісну свідомість людини, яка здатна брати відповідальність за своє майбутнє та майбутнє рідної землі, народу, виховує ціннісне ставлення дитини до себе, до світу, що ґрунтується на почутті любові до навколишньої дійсності, "совісті” – намаганні почути звуки кожної живої істоти, зрозуміти її, щоб жити у злагоді із собою, природою. Програма "Довкілля” як дидактична система викладання предметів природничого циклу альтернативна до традиційного підходу.

13. Діагностична методика Т.О. Піроженко "Мовленнєве зростання дошкільника” Автор – Піроженко Т.О. Суть технології. Пропоновані параметри мовленнєвого становлення дошкільника представлені з позицій комунікативного підходу до розвитку засобів мовлення. Принциповою позицією цього підходу є твердження про те, що міжособистісна взаємодія – основа взаєморозуміння. Неможливо зрозуміти іншу людину поза особистісних контактів з нею. Мета і результат мовної взаємодії – розуміння – відбувається лише за умови, коли реалізуються міжособистісні відносини між людьми. Комунікативний підхід до діагностики розвитку мовлення розглядає дитину як активного й ініціативного учасника соціальної взаємодії, в якій дошкільник має не лише засвоїти суспільний досвід (мову), але й щоразу самостійно застосовувати засвоєне, робити свій власний вибір адекватних до ситуації засобів спілкування, нарешті, створювати свої власні засоби для реалізації мети взаємодії. Через те, в комплексному підході такою важливою є саме діагностика (і своєчасне формування!) потреб, мотивів спілкування, інтересів, бажань, ціннісних орієнтацій, пов'язаних із людиною. Координати "людина” та "її ставлення до інших” є найважливішими для мовленнєвого становлення дошкільника. Отриманий під час діагностики матеріал дає змогу охарактеризувати форми взаємин між дитиною і дорослим, допомагає визначати комунікативну спрямованість і готовність дитини до комунікації.

14. Технологія розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера. Теорія розв язання винахідницьких завдань Автор – Альтшуллер Г. Суть технології. Основне завдання – навчати дитину розв'язувати проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань. Основна ідея технології полягає у тому, щоб переводити завдання з нижчого рівня складності на вищий. Для її успішної реалізації потрібно навчити дитину виявляти проблеми, з’ясовувати, чому легкі завдання розв'язуються просто, а важкі – складно. У роботі з дітьми дошкільного віку використовують колективні ігри, ігри-заняття, під час яких діти вчаться спостерігати навколишню дійсність, виявляти суперечливі властивості предметів, явищ, шукати відповіді на поставлені питання. Педагог орієнтується на вільний та самостійний вибір дитини – предмета, матеріалу, виду діяльності.

15. Методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям. Автор – Ткаченко Т. Суть технології. За цією методикою для роботи використовується аркуш картону 45х30 см, поділений на шість квадратів (за кількістю характерних ознак предмета або об’єктів чи пір року, про які потрібно розповісти). Дітей навчають знаходити головні, суттєві ознаки предмета, відрізняти їх від другорядних. Навчаючи старших дошкільників складанню описових розповідей, використовують схеми-моделі. Діти вибудовують розповідь з дотриманням послідовності та параметрів, закладених у схемах: колір, форма, величина, матеріал, частини, дії. Використання схем при складанні описових розповідей допомагає дітям засвоїти порівняння предметів не в загальній формі – чим подібні, або чим відрізняються предмети, а диференціювати. порівнюючи предмети за формою, величиною, кольором тощо.

16. Особистісний розвиток дитини засобами взаємодії різних видів мистецтв Суть технології. Ця технологія залучає дитину до творчого пошуку, розвиває її здібності, творчий потенціал.

17. Поліхудожній розвиток дітей дошкільного віку в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу. Суть технології. Відбувається самоствердження дитини в найбільш значущій для неї сфері поліхудожньої діяльності (музичної, хореографічної, театралізованої, образотворчої).

18. Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання Автор – Шульга Л. Суть технології. Діти зображають навколишнє тільки після емоційних зустрічей з ним у процесі спостереження, розгляду картин, слухання музики, читання, розповідання. Головне завдання організації зображувальної діяльності – виховання естетичних почуттів, а допоміжне – навчання технічним прийомам. Чим більше органів чуття беруть участь у сприйманні навколишнього, тим повнішими будуть уявлення, глибшим – пізнання.

 

Управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА © 2018
Пошук по сайту
Безкоштовний хостинг uCoz